måndag 17 november 2014

Vårt första framträdande

För att ha en morot för våra måndagsträningar skulle vi redan första terminen göra ett framträdande. På julskyltningsdagen 24 november 2013 gjorde vi vår premiär med ett program med fyra låtar.

Isbanan på Stora Torget
We will rock you, Rock-a-Beatin´ Boogie, Finns det någon stolthet kvar och I can jive skulle vi sjunga.

Spännande för vi stod på den konstfrusna skridskobanan där det var riktigt halt och stor risk för att halka på baken. Men det gick bra, ingen halkade omkull vad jag kunde se, och de flesta av oss hade textbladen i handen, för vi kunde nätt och jämnt bara signaturmelodin utantill än.

När vi väl stod uppställda berättade Eja Enbom lite om kören och så tog Lars Jauring plats framför oss och viftade igång oss, men då kom en riktig överraskning, ljudet bara försvann rakt upp i rymden kändes det som. Det var nog i och för sig bra högtalare, men vi hade dålig medhörning och åtminstone där jag stod hördes nästan ingenting av musiken. Jag hörde mest min egen och mina närmaste grannars röster, men jag tror att alla var nöjda ändå med premiären och jag tror säkert att de flesta i publiken runt isbanan tyckte att vi gjorde bra ifrån oss.

Örjan Widmark

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar