måndag 21 september 2015

Rock'n'roll med Lars Jauring och Rock Everybody

Tack för applåderna och Go'natt!


Margareta Ekberg skrev på Facebook: "Det var en helt fantastiskt rolig kväll. Hade aldrig kunnat föreställa mig att få stå på scen i Konserthuset och få vara med i denna helt underbara kör. Lars och ni andra som jobbar med detta vill jag tacka." 

På Kulturnatten 2015 var det premiär för vår kör att stå på stans finaste scen på Västerås Konserthus och redan om ett par veckor står vi där igen! Vad är det som händer? Jag tror alla känner som Margareta skrev, "fantastiskt roligt" och inte kunde man väl tro att man i mogen ålder skulle få stå på Konserthusets stora scen och sjunga rock ända till framåt midnatt som nu på Kulturnatten.

Och vår körledare, Lars Jauring, var i extra bra form, men hur kan hålla rätt på allting? Han spelade lite gitarr själv och han styrde suveränt det fina livebandet från Kulturskolan förstärkt med några unga Jauringar från Arboga. Han håller rätt på solisterna Göran, Lisbet, Willy och Sara och han ser till att vi i kören tar i när vi ska ta i och han mimar texten ibland där han vet att vi är osäkra. Där det ska vara olika stämmor är han också med och styr så jag tror han har koll på varenda ton i showen.

I "I love Rock'n'roll" blev jag lite orolig när han drog till med några rockiga skrik "Yeah me" och tog ett jätteskutt ner från från podiet. Skulle det bli Stage Diving? Nej han höll sig kvar på scenen som tur var men ett extra bra tryck på föreställningen blev det.

Och inte nog med det. Tidigare på kvällen under Kulturnatten satt Lars elegant klädd i mörk kostym, vit skjorta och slips och spelade på sin fiol en hel timme med Västmanlands Symfoniorkester. Fullsatt på parkett men jag fick plats på balkongen och kunde lyssna till vacker musik som Nötknäpparsviten och diverse operapärlor.

Alla våra föreställningar är roliga, men ändå var det allt lite extra spets på den här, den första gången vi stod på stora scenen på Västerås Konserthus.

Jag håller med Margareta, det var en helt fantastiskt rolig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar