tisdag 3 februari 2015

Livet utanför körsången och vår nya logga

Viktigast för oss och den här bloggen är förstås vår körsång i Rock Everybody där vi i dagarna har begåvats med en purfärsk logotype i lite tuff stil. Två varianter har vi, en på vit botten och en på svart botten. Båda kommer att användas men ibland passar den ena varianten bäst och ibland den andra.

Men åter till dagens rubrik, "livet utanför körsången".

Att vår körledare, Lars Jauring, förutom musiken bl.a. ägnar sig åt segelflygning har vi hört, och dessutom skidåkning och sportfiske. Många av oss reser mycket och ni som har villan kvar påtar väl i jorden. Eja skriver, Jane cyklar och bloggredaktörn joggar, Willy och några till spelar i band etc. etc. Det skulle vara kul att höra om DIN hobby! Skriv en rad till rockeverybodypro@gmail.com eller berätta face-to-face när vi ses. Jag tänkte ta chansen här och skriva några rader om motion. Motionsallergiker varnas!  

Actic på Kristiansborg
Nästan varje dag hör man ju på TV om träning och att vardagsmotionen är det viktigaste. Säkert sant men vill du gå ett litet steg längre så är det inte så dumt för oss äldre att träna på gym. Just idag hörde jag om balansen för äldre. Nästan varje gym har grupper anpassade för seniorer i Rock Everybody-ålder, och jag kom just nu hem från ett pass på "mitt" gym, Actic på Kristiansborg. Det här lite av programmet för seniorer hos dom:

Zumba är kul, där är det mest damer. Yoga har jag inte provat än men skulle behöva, det tror jag är bra för stela leder och balansen. Spinning kör jag varje vecka och idag var det det jag gillar bäst: cirkelträning med lite blandade övningar. Biceps, triceps, knäböj, plankan, balansövningar etc. Och absolut i egen takt!  

I dag var vi 13 tjejer och 6 killar, alla i Rock Everybody-ålder, alla med olika förutsättningar, nån är lite rund, nån är lite spinkig. Lättsam stämning och ingen behöver känna sig dum här. Dessutom är musiken vi svettas till något du skulle trivas med: oftast 50-60-talsrock. Elvis, Haley, Little Richard, Chuck Berry etc. Det lustiga är bara att det är sällan man dyker på nån låt vi har i kören, det måste finnas oändligt mycket musik från vår ungdom att ösa ur.

Så här är det på gymmet på Actic på Kristiansborg, men det ser säkert ungefär likadant ut på alla gym. Tränar du redan på gym känner du igen dig, annars är det inte så dumt att prova.

Och det skulle vara kul om du hörde av dig och delade med dig om din hobby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar