onsdag 3 december 2014

Ett bra nostalgitips

Rockkören Rock Everybody i Västerås sjunger oftast dom där välkända favoritlåtarna från vår ungdom så det är klart att det är mycket nostalgi för oss på våra träningar.

Här fick aldrig Rock Everybody tillfälle att sjunga,
men all vi Västeråsare har varit där och dansat  
Alla har ju sina speciella minnen och Eva Robertsson kom med ett fint tips om du vill vara lite extra nostalgisk, speciellt för dig som är gammal Västeråsare, men ni andra känner nog igen er ni också från era hemstäder.

Har du inte sett den förut så kolla in hemsidan kvicksound.se  (tryck bara på länken) . Bilder, affischer, tidningsurklipp från musiklivet i Västerås ända från 1930.

Paul Anka hade Eva också varit och sett och enligt Kvicksound var han här 17 aug 1964 och det stämmer säkert. Jag var just klar med lumpen då och hade fått tjej och mitt första jobb, men hade bara råd att bjuda på ståplats. Paul Anka i Parken 1964 var väl, utan andra jämförelser i övrigt, som om Justin Bieber skulle komma till Västerås nu.    

Visst hade vi kul i Parken men tiderna förändras. Får du några speciella minnen av programbladen och bilderna på Kvicksound så skriv en rad! Count Basie, Quincy Jones... bläddra på Kvicksound!  

Eva var en riktig "parkråtta" skriver hon, hon var alltid där oavsett väder och artister, så var det nog med mig också. Hon skulle ha nya skor och matchande handväska därtill till sista april skriver hon, men så trendig att jag skulle ha nya kläder till sista april kan jag inte minnas att jag var, men tunna kläder skulle det vara förstås och så gick vi där och frös.

Så kan det ju passa att återigen visa videoklippet från Västerås Kulturskolas show härom året med Folkets Park-tema. Den här föreställningen missade jag där Lars Jauring och hans kollegor hyllade Folkets Park i Västerås, men ett litet smakprov får man här på Youtube.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar